Wednesday, December 29, 2010

posisi cintamu..

semua orang boleh jatuh cinta,namun tidak semua daripada kamu yang benar-benar mengerti serta memahami cinta yang terjalin itu dasar  apa. menurut seorang tokoh psikologi bernama john alan lee cinta sebenarnya boleh dibahagika kepada enam jenis.oleh itu,cuba kamu semak dimana letaknya posisi cinta kamu….
  • cinta kilat- ciri-ciri:mencintai seseorang kerana tertarik pada rupa parasnya yang menawan dan sempurna serta punya susus badan yang diidamkan oleh setiap orang di dunia ini.kebiasannya berlaku dengan pants dan tanpa disedari.cinta pandangan pertama termasuk dalam jenis cinta ini.
  • cinta mainan-ciri-ciri:mempermainkan perasaan pasangan untuk kesenangan dan kepentinga diri. misalnya hanya memerlukan pasangan untuk tujuan suka-suka ataupun kerana mahu mengambil kesempatan untuk hidup senang.playboy danplaygirl dikategorikan dalam cinta jenis ini.
  • cinta persahabatan-ciri-ciri: ianya bermula dari sebuah persahabatan.namun tanpa disedari lama-kelamaan perasaan yang menyenagkan timbul antara satu sama lain.kedua-duanya terasa seperti memerlukan lebih daripada seorang sahabat dan dari situlah akhirnya timbul perasaan cinta serta sayang.
  • cinta logik-ciri-ciri: cinta wujud apabila merasakan akan mendapat keuntungan dari kelebihan sesorang itu.misalnya kamu menerima si dia kerana kebijaksanaanya sebagai pelajar terbaik di universiti.secara tidak langsug kelebihanya itu turut membuat kamu jadi popular.
  • cinta mania-ciri-ciri:cinta yang penuh posesif,cemburu dan manja berlebihan dengan pasangannya.baginya cinta itu adalah satu tempat bergantung dan pasangan diperlukan untuk sentiasa berada di sisi dalam apa jua keadaan
  • cinta buta-ciri-ciri:cinta yang sanggup berkorban apa sahaja tanpa mengarapkan sebarang balasan daripada pasangan.paling penting adalah dapat memiliki orang yang dicintainya dan sentiasa dapat bersama sehingga ke akhir hayat biarpun terpaksa merana..

No comments:

Post a Comment