Tuesday, December 28, 2010

my new hobby =)



halo,,halo,,skrg ne aku ngah cuti sem,,cuti sebulan ne sumpah x taw nak wat pe,,kebiasaanya biler time cuti for sure berat badan aku akan bertambah2,, then semua org akan tegur,,wei fiza ko skrg dah gemuk la ape la,,peh giler tension aku mcm ne,,so cuti kali ne aku decide x nak tambah kilo,,haha at least maintain it k,,so aku start swimming hari2,,nasib baik umah aku jenis apartment so leh la swimming kat swimming pool yg ade uh,, rutin harian aku bermula la dari awal disember lepas,,every morning dalam kul 8pg aku akan pg swimming utk setengah jam,,then petang pulak setengah jam dlm kul 6.30ptg aku start,,so automatically ngan cara ne leh bakar kalori2 yg aku makan dlm satu hari,,hoho,,em tq kat my mama coz everyday sanggup teman aku nak pi swimming pool uh,,die akan duduk tunggu,,bukan ape takot aku tibe2 kene muscle cramp dlm air,,kaki aku ne ha bukan oke sgt always get cramp,,,after one month aku swimming mcm nampak hasil gak la,,peha aku kecik sikit dah,,,haha jeans turun satu saiz kot,,,wakakka ;) actually swimming ne lg berkesan drpd berjogging or berbasikal,,ini disebabkan kalo jogging or berbasikal kite hanya gunekan bahagian bawah badan jek,,tapi kalo swimming seluruh bahagian badan akan digunakan dan merupakan salah satu senaman aerobik yg baik utk bdan =)

No comments:

Post a Comment